Retroautók. . . : Kivételes sorozat a hajdani ,,keleti tömb" autóiról ( 1-rész ) |
Kivételes sorozat a hajdani ,,keleti tömb" autóiról ( 1-rész )
trabiorr.lapunk.hu 2012.03.20. 20:52
Egy kép róla:
Az akkori "álomautó".
A következő autó amit beszereztem, az a Wartburg 353W Tourist:
Az újságárusnál történt vele egy kis baleset, a hűtőmaszkon... És egy kicsit ezért le vontak az árából...
A harmadik autóm pedig a Lada Niva:
Jó kis terepjáró...
A negyedik autó amit beszereztem az a Trabant 601.
Ez egy tipikus, jól ismert, szeretett járgány!
Az ötödik autó amit beszereztem, az a Volga GAZ M-24
Egy igazi nagy orosz gépcsoda!
Wartburg 312, jól ismert nevén a "cápa,,.
Lengyel kisautó:)
Egy Román gyártású, Renault motorral szerelt járgány, Dacia 1310, lehet hogy már sokat láttál belőle (ha jártál Romániába) Sőt, nagyon sokat, de a Románok 85-90%-nak volt/van/lesz ilyen autója...
Utasszállító, Barkas B1000 típusú NDK-s kisbusz.
A Kelet-Német családi autó. Wartburg 353w limousine
Orosz gépcsoda és egy remek terepjáró. Uaz 469
A Fiat 125p típusú gépjárműnek a karosszériáa hasonlít a Ladáéhoz...
Eme remek jármű melynek neve Trabant 500 (gyári kódja: p50). Az autót a Trabant ősének hívták. A Trabant 500 egy családi autó, a maga majdnem 800 literes csomagtartójával.
Ez a Wartburg egy különleges példány. Ha nem volt a tulajdonosnak pénze szállodára, akkor ebben az autóban (Wartburg 311 Camping) aludt. Eme járgány nem összekeverendő a kombi változattal, melynek nincs tetőponyvája, és tetőbe nyúló ablaka!
A Moskvich 408 egy olcsó, szép, és egyszerűen kezelhető gépcsoda:) A maga díszes fecskefarkával. Némely Moskvich 408-on ikerfényszóró volt, és még motortérvilágítás is járt hozzá! (Az északa történő szereléshez)
A Tatra 613 típusú gépkocsi egy luxus autónak számított, és még ma is megállja a helyét! Ahol gyártották: Csehszlovákia. Most már nincs Csehszlovákia, hanem Csehország, és Szlovákia. Ez a Tatra 5 méter hosszú, és hátul bizony-bizony elfér (nem három gyerek) hanem 3 felnőtt is akár:) Ennél a szocialista csodaautónál (mint a modellen is láthatjuk) nem sajnálták a krómozást.:) Sajnos a fogyasztásától féltek a tulajdonosok.
A Tatra 603 egy luxusautó. Csehszlovák gyártmány, V8-assal, és farmotor. Elég sok krómfelület van az igazin. Másfajta Tatraknál nem ikerfényszóró volt, hanem egy dupla "szempár" középen, amit egy plastic lap takart. Aerodinamikailag kiváló a kasztni, csak úgy suhan az úton:)
A Zuk egy igen hasznos jármű! Szállítottak vele mindenfélét. Emlékszem, még a szomszéd bácsinak is volt régen egy platós Zukja, és azzal hozta-vitte a faárut a Barkács boltjába...
Wartburg 311 cabrio (kabrió). Ez a Wartburg egy kényelmes autó. Az embereknek ebben szabadság érzete volt, na és persze az elmaradhatatlan hajlobogás, ami egy kabriónál kell:)
A Lada Samara egy jó kis autó, amely 4-5 személyes. Ez itt a háromajtós változat. Ladák Csacsija:)
A legamerikaiabb szovjet autó. Az államvezetők, és a gazdagabb emberek autója volt. Ahol a Volga M 24 elakadt, ott az M 21 még vígan pöfögött:) Az autót így jellemezné egy használója: Jó, kicsit sokat fogyaszt, és erős mint a bika;)
Nagy, kék, és kényelmes! Ez az autó is a nagy szocialista autók közé tartozott. Emlékszem, még a nagypapámnak is volt egy ilyen autója. Fehér volt, és nagyon szerette vezetni.
Egyesek szerint csúnya volt, de hasznos az Uaz 452. Egy kissebb katonasereg tökéletesen elfért benne. A motor az anyós és a vezetőülés között helyezkedett el. Én egy terepjáró kisbusznak hívnám a magas felfüggesztése és a kivitele miatt.
Szép, kék, és egy "Meseautó". Ezt a kéket inkább a rendőr változatoknál használták.Króm itt is volt rendesen az autón. A képeken a Moskvich 407 látható. Már személyesen sikerült ilyen jó állapotó Moskvich 407-el találkoznom élőben. Az rendőr változat volt.
A Syrena 104 egy kicsi, gyors, és legalábbis szerintem szép autó. Az autó igazából lengyel gyártmány. Sokat nem is tudok róla mesélni, mert sajnos nem vagyok "otthon" a lengyel gyártmányú autókban.
A Zastava 1100 egy lengyel gyártmányú, barátságos kis autó. Volt egy kissebb "tesója" a 750-es:)
A Moskvich 400 egy kissebb szocialista szépség. Ami tényleg nagyon tetszik az autón, és egyedi, azok az ajtók. Az elsők előre, a hátsók hátra. Mindha csak egy kapu tárulna elénk... Egyik kedvenc idézetem ide vág: "Moszkvics 400 féle Opel Kadettek járkáltak..." Az idézet a "A nagy Opel" c. könyvből való.
A Tatra 603-1 egy V8-as motorral szerelt autó a múltból:)
Fotók, és összeállítás: Bálint Rezső (Trabiorr)
|