Autófényezés
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
INFO

   Eme oldal, melyet oly kíváncsi tekintettel fürkészel,               folyamatos szerkesztés alatt áll!

      Mindenféle ötlet, kérdés, hozzászólás . . . . . ha van, írd meg itt, vagy  E -ben.

 
NAPTÁR
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
ZeNe - BoNa

 
Receptek:

 

 
Fényezéssel kapcsolatos LINKEK
 
-Hírlevél-
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Retroautók. . .
Retroautók. . . : Retroautók a keleti blokkból ( 2.-rész )

Retroautók a keleti blokkból ( 2.-rész )

trabiorr.lapunk.hu  2012.03.20. 21:01

         

 


Warszawa 203

A Warszawa 203 egy Lengyelországban készült autótípus. Egy remek, megbízható, és tényleg szerethető járműről van itt szó. E modellautó beszerzése is érdekes volt...  

Gaz 67 B

Hmm... Mivel is kezdhetném?! Nagy, zöld és nehéz. A karosszéria kialakítások is elég érdekesek. Ahogy elnéztem a sárvédőket, első látásra egy gőzmozdony jutott eszembe. Nem tudom hogy, de azok a pici szegecsek, amikkel oda van erösítve... A hátulja a szokványos. Ugye a pótkerék hátul van kívül a kocsiszekrényen. Itt most ez jobboldalra került, és a rendszám bal oldalt alul van. A szélvédőről csak annyit, hogy lehet mozgatni (Mivan? Hogyhogy mozgatni?) fel illetve le. Egészen a motorháztetőig előre lehet csukni:) Erről is eszembe jut valami. Az Amerikában gyártott Jeepeknek is hasonlóan működött a szélvédője... (Jó, persze volt olyan is, amelyiknek nem.) Volt nekem is egy Jeep Cherooke tipusú autóm, na az egy sima terepjáró volt... A GAZ 67 B típusú autó terepre készült, ajtó, mint látható nem volt, ezért Én nyári kánikulában használnám.  

 Polski Fiat 125p kombi 

Ez is Polski, és ez is 125p, csakhogy ez már kombi! Ez az egyik kedvenc szocialista családi autóm. Így most már van testvére a nagypolszkiknak is. Így a gyűjteményben van 2 db nagypolszki és egy nagypolszki kombi. Az autó barna színű, mint látható. És milyen jó, hogy még a revell trabant építéséből maradt barna festék, mivel a kicsomagolás után egy nagyon észrevehető helyen volt egy szép nagy sérülés... Azóta már megcsináltam, de a képek itt vannak, hogy milyen volt a sérülés. Kattintásra nagyobb a kép! 

 Yugo 45

Ez kérem szépen a Yugo 45 típusú kisautó. Egyébként ez egy tagolt dobozforma, de mégis vannak gömbölyítések. Szeretni való kisautó:) Ennél az autónál már látszódtak a '80-as évek szögletes formái!

 

Warszawa 203 kombi

 A Warszawa 203 kombit mint tudjuk Lengyelországban gyártották. Hatalmas raktér, kényelmes, és nagy járműről van szó. Talán még aludni is lehet benne, mint a Wartburg 311 Camping-ben. A kerekek azért feketék, mert nekem valahogy így tetszik jobban:)

Vaz 1111 Lada Oka

Lada Oka. Egy kis autó aránylag nagy ablakokkal. Jelzem, Én Trabantos vagyok, ezt az autót nem ismerem. De azért írok véleményt róla. Amikor először megláttam, akkor nagyon örültem, hogy megint egy kisautó. Milyen jópofa is. Hátul megszoktuk, hogy egy ablaktörlő van. Dehogy elől?! Mini Merci a Lada gyárból:) Szóval a feelingje megvan a gépnek. Nézzük egy kicsit az elejét is. A lökhárítókba mélyesztett indexek is jól néznek ki. A felnik eredetileg szürkék voltak. Méghozzá kopottak. Ilyet kaptam az újságosnál, ezért autós emberként lefestettem feketére. Azt hiszem a gyári, rozsdásodó, fékporos, és sárral befedett felniknél nincs rosszabb. Itt vannak még képek:

Zastava 750

A Zastava 750-s egy kis autó a szocializmusból. A sorozatban már megjelent a Zastava 1100, és akkor már említettem, hogy van egy kisebb testvére, a 750-es. A modell magában egy nagyon szépen kidolgozott autó.

 

Csajka Gaz 13

Gaz 13 - Avagy a jól ismert Csajka. Állami kocsi volt ez "akkoriban".  Magán emberek számára elérhetetlen. Az emberek vásárolhattak a Merkur-nál Ladát, Trabantot, Wartburgot, és később egyre több modellt. Az elérhető luxus a Trabant volt. Ha viszont egy ilyen "nagy fekete" autó megjelent, megbámulták. (Szeretek mindig kitérni a történelemre egy öreg autónál:-) ) Személyesen is volt szerencsém Csajkával találkozni. (Nem, nem vittek vele sehova. A találkozás egy múzeumban volt.) Az eleje csupa króm, és hát azok az ütközők... Itt még tényleg anyagból voltak az autók. A modellen nagyon tetszetős a színtelen indexbúra. A belseje is érdekes. Nagy és kényelmes ülések. De térjünk is át az autó hátuljára: Két nagy "szárny". Az autó tervezése csodálatos. Nos, hogy legyen valami kép, hogy milyen is:                     / A képek kattintásra nagyobbak! /

 

Volga GAZ 24-10

Volga 24-10. Egy nagy, és magasépítésű autóról beszélünk. Az előző modellhez, ami már régebben megjelent a sorozatban, vannak eltérések. Felnik, lökhárító, visszapillantó tükör, hűtőmaszk, szín(Ezt most fehér). Ha már szín, akkor felsorolnám, hogy már milyen színű Volgákkal találkoztam személyesen. Fekete, a klasszikus. Fehér, ritka. Krémszínű, ami egy M24 kombi volt. Szürke, ritkaság. És egy sötétebb pirossal. Az autó formája magában nagyon tetszik. Itt van még egy pár kép az autóról, illetve arról, hogy hogyan is néz ki a többi Volgám között:

Syrena Bosto

Syrena Bostonak hívják ezt a citromsárga áruszállítót. Talán, aki nem akart akkora autót haszonjárműnek, mint a ZUK, akkor megvette ezt. De nézzük egy kicsit a modellautót: Én a klasszikus jelzőt illetném rá, méghozzá azért, mert felszerelték krómozott alkatrészekkel. Lámpakarikák..., lökhárító..., visszapillantó tükrök..., ablaktörlők..., és szerintem a legszebb párosítás a fehér felni a króm dísztárcsával. És ha már a kerekeknél járunk, megfigyelhetjük a kerékjáratot. Ez egy saját készítésű "szépítés".

 Wartburg 313 coupe

A Wartburg 313 egy ritka és különleges sportautó. Az egyetlen olyan típus, mely 2 személyes. Találkozhattunk már a sorozatban 311 limousine-al, 311 Camping-el, és egy 311 cabrio típusúval. A modellautó kidolgozása nagyon szép. Az "orra" hosszabb, amin egy sárvédőre felszerelt visszapillantó tükör található. Krómozott alkatrészekből itt sem volt hiány. A sorozatban ez a negyedik "púpos" Wartburg. Az autó nagyon jól mutat, mind a színes, és a fekete-fehér fényképeken. Tekintsétek meg az alábbi képeket is:)

Polski Fiat 126p BIS

A jól ismert "Kispolski" egy klasszikus kis autó. Ez az autó már egy modernebb Polski típus. Léghűtéses motor helyett vízhűtés. A Polski Fiat 126 ismert autó. Nekem is volt pár élményem ezzel a típussal. Röviden elmondom az egyiket: Amikor még óvodás koromban voltam egy táborban, akkor a táborvezetőnek volt egy piros, régi fém lökhárítós Polski Fiatja. Elvitt vele egy pár körre. Meg persze kiskoromban nagyon sok régi autóval találkoztam. Mindig kíváncsi voltam kicsinek, hogy miért volt nyitva a Polskik hátulja?! Ezt most már tudom. Végszónak csak annyi, hogyha ránézek egy-egy régi autócsodára, a gyermekkori élményeim jutnak eszembe :) Itt van még néhány kép:

 

ZAZ 1102 Tavria

Tavria. Egy ferdehátú kisautó. Nézzük is meg, hogy milyen a modellautó: Egy vajszínű festést kapott, amelyre feketével ráfestették a műanyag lökhárítókat. Egy kicsit hasonlít az egész autó karaktere a Lada Samarára. Ablaktörlőkből van kettő. Elől, és hátul is egy.  Ha viszont szemből nézzük: A két nagy lámpa, mint két nagy "szem". A hátuljánál megfestettem a tolatólámpákat, miután megnéztem egy igazit. Egy kicsit úgy sikerült, mintha folyamatosan tolatna :) Még napjainkban is lehet találkozni Tavriával. Méghozzá kétféleképpen: Ha vásárolni akarunk, vagy ha szerencsénk van, és egy gyűjtőnek meglátjuk a kocsiját.

További képek:

 

 

Wartburg 353 Trans

Wartburg is, kétütemű is. Örültem, amikor megláttam, hogy megjelenik.  Na de ez nem mindennapi! Nevezhetnénk platósnak, vagy pickup-nak. Ez az autó viszont a Trans nevet kapta. A modellautó nagyon szépen van kidolgozva. A szín is jó választás. Ami még érdekesség, hogy ennek a négyütemű változata is létezik. Ezzel volt szerencsém találkozni egy Trabant-Wartburg találkozón Nagykarácsonyban.  (Figyelem! A leírásban található adatok saját forrásból származnak! Semmilyen formában nem használtam fel az autóhoz tartozó újságból adatokat.)

További képek:

 

Lada Samara 2109 "Az ötajtós"

A sorozatban már találkozhattunk Ladával. Ebben a cikkben a 2109-es Samarát mutatom be nektek. Az előzőtől színben,  és az ajtók számában különbözik. Biztosan kényelmesebb egy ajtó nyitásával beszállni, mint az ülés előredöntésével.  Az autó kidolgozása szintén nagyon szép. A szín is találó, bár Én elképzelném egy fehérben, vagy kékesszürkében. Nem is lenne rossz?! Még kicsinek utaztam is ilyen autóban. Az egy Taxi volt. És sedan változat.  További képek az autókról:

 

 FSO Polonez

Talán most furcsán nézel, hogy ez az autó mit keres itt. Nem is most jelent meg a sorozatban... A történet: A Retroautók sorozatban 10-nek jelent meg. Kihagytam, gondoltam (akkor), hogy nem is olyan érdekes ez az autó. Egy pár hete vásároltam meg egy internetes oldalon. "Pici hibával" volt meghirdetve. Aztán gyorsan írtam a hirdetőnek. "...érdeklődni szeretnék az FSO Polonez márkájú autóért..." Egy kis idő múlva kaptam a választ, aminek örültem. A hátsó ablaktörlő hiányzik. Másnap már mentem is az autóért. A képek akkor készültek, amikor már itthon lefényképeztem. Sajnos magáról az autóról nem tudok sokat mesélni, mert nincs hozzá újságom... A modellautó kiváló állapotban van - mint ahogy említettem, csak a hátsó ablaktörlő hiányzik - egyszóval szép autó :) Itt van még egy pár kép az autóról:

(Kattints a képekre, és nézd meg nagyobb méretben)

 Syrena 105

Ebben a cikkben megismerkedhetsz a Syrena 105 típusú modellautóval. A modellautó ismételten dicséretet érdemel. Nagyon szépen van kidolgozva. Személyes kedvencem a "krómozott" lámpakarikák, lökhárítók, dísztárcsák stb... Ezen az autón nem módosítottam semmit. De a dísztárcsákat leszedtem, és visszaragasztottam. A Syrena-t nem ismertem, de szerethető. Ha olvastad a Retroautóim összes autóját, akkor itt észreveheted, hogy ezen a modellen az ajtó előre nyílik. Itt van még egy pár kép az autóról:

 

ZIL 111

ZIL 111. Ahogy a képen is láthatjátok, egy akkori magánemberek számára elérhetetlen luxus autó ez. Hasonlít egy kicsit a Csajkához, de ha jól megnézzük, nagyon sok különbség van a két autó között. Ez eddig a leghosszabb autó, ami megjelent a sorozatban. A modellautónak voltak apróbb hibái, de ettől eltekintve nagyon szép :) Nézd meg a többi képet is az autóról:

 

 Nysa N59

A képen látható autó egy Nysa N59-es típusú autó. Régen például ilyennel szállították az embereket a munkába. Ami személyes kedvenc, az az osztott szélvédő, és a fehér felnik. A hátsó ajtaján olvasható, ezüst, áthúzott típusú betűkkel a típusfelirat. Szállítható személyek száma: 10 fő fér el benne (a sofőrt is beleszámolva). További képek az autóról:

 

 

 

 Polski Fiat 125P Pick-Up

Ismét egy Nagypolski, csak most ez pick up változatban. Nagyon szép és különlegesre sikerült elkészítenie ezt a modellt az IST-nek. A vezetőfülke, és a plató találkozásánál elhelyeztek egy kis ablakot. Hasonlít a Wartburg Trans-hoz. A szürke ponyva szintén jól sikerült. Élethű. A színe eléggé feltűnő. De jól áll neki. Hiba most nem volt vele, egy kisebb polírozással most már jobban csillog. További képek az autóról:

 AWZ P70 Coupe

Az 50'-es években készültek az AWZ P70-esek, Németországban, Zwickauban. Háromféle karosszéria változatban. A Limousine, a Kombi, és a Coupe. Ez volt az első autó, amit duroplaszt elemekkel építettek. Ez az autó a Trabant elődje. Nagyon sokban hasonlít műszaki szempontból a mindenki által ismert Trabantokra. Duroplaszt karosszéria elemek, kétütemű motor. Még a típusmegnevezés is ugyanaz, mint a nemsokkal később megjelent Trabant 500-nál, amit P50 néven is ismerhetünk. További képek a csodajárgányról: (Készült egy közös fénykép a Trabant Kübellel is.)

Barkas B1000 HP

A Barkast több célra is használták. Volt belőle személyszállító, Mentőautó, stb. Még olyan is, amelyik félig zárt rakterű, félig pedig utasszállítóként üzemelt. Gyerekkorából ki családi Barkasra emlékszik, ki munkásautókra. Én például az utóbbira, gyermekkoromból. Az utcánkban lakott egy szobafestő, jó pár évig használta a "Barkácsot". Mindig ott állt létrával a tetején. Igaz kicsit leharcolva, de nekem tetszett. Aztán számomra ismeretlen okokból eltűnt az autó... A modellautóról csak annyit, hogy ismét dicséretet érdemel. Szépen van kidolgozva. Élethű. És egyben a fenti képet nézve, amit készítettem az autóról, mintha 20-30 éve készült volna. További képek az autóról:

Trabant 601S Universal ,,Kombi''

"Trabanton szállni élvezet..."Ismét egy Németországban gyártott autót mutatok be nektek. Pont ez az az autó, amivel az oldal foglalkozik, a Trabant. Amit érdemes tudni róla: 594 köbcenti, kétütemű motorral, acélvázra szerelt duroplaszt (Nem, nem műanyag, és nem is kartonpapír, ez csak egy helytelen elmélet) karosszéria elemek. 1964-ben mutatkozott be a - Mindenki - által jól ismert 601-es Trabant személygépkocsi. A 601-es a legtöbb ideig gyártott Trabant volt. Előtte egy jó pár évig (pontosan 1957. november 7-től) gyártották a Trabant 500-at, és a 600-at. Visszatérve a 601-esre: Az évek során apróbb változtatásokon esett át, ameddig gyártották. Változtak a lökhárítók, a felniken a lyukak száma, az elektromos rendszer. Például Édesapámnak volt egy '83-as Trabant limousine-ja. Az még 6V-os rendszerrel, de már a modernebb 601-esekre való lökhárítóval rendelkezett... Utána már 12V-os rendszerrel rendelkeztek a Trabantok. Azoknak, akiknek volt, azok tudják, hogy: "Szinte minden kéznél van!" Képzeletben üljünk be egy kétütemű Trabantba, fogjuk meg a kormányt. Jobb kezünkre a kormányváltó esik, bal kezünkre pedig egy kedves kis kar, amin sok minden elfért (előre kell nyomni, ha dudálni akarunk, magunk felé, ha fénykürtöznénk, fel a jobbra, le a balra irányjelzés)... A Trabant sok ember szívét megdobogtatta. Két irányba: Volt aki szerette / szereti, és élményeket élt át vele, és volt olyan, aki nem. A modellautó kiváló! Átadja a Trabant életérzést. Zárom soraimat eme remek járműről, nézd meg a további képeket:

 

 Fiat 127 P

Ebben a cikkben egy kicsi, és sokak által nem nagyon ismert autóról írok Nektek. Ez nehéz lesz, mert Én sem találkoztam még ezzel a típussal. Egy három ajtós gépjárműről van szó. A sorozatban való megjelenése előtt már nézegettem képeket róla. Megtetszett, szép kis járgány. Főleg az eleje néz ki jól, ahogy a motorháztető "íve" követi az első fényszórókat. A fényszórók alatt az index, és a hűtőrács az ezüst színű csíkkal egy remek orr-nézést ad az autónak... Szállítható személyek száma: 4 fő Nagyon jó lett a kárpit, a műszerfal, és a váltó kidolgozása a beltérben... Szóval ez is egy olyan autó a gyűjteményemben, ami színesíti az IST modell palettát. Itt van még egy pár kép az autóról:

Sachsenring P 240

Ebben a cikkben egy keletnémet luxusautót mutatunk be. A Sachsenring P 240-es autó az 50-es években készült, már négyütemű motorral. Mint a Volgák, Csajkák, ez sem volt elérhető mindenki számára. Szóval nem egy hétköznapi ember autója volt... Nézzük egy kicsit a karosszéria formáit is: Mintha egy nagyra nőtt Trabant vagy Wartburg lenne. Az első sárvédők eleje, lámpák hasonlítanak egy P50-es Trabant formáira. A hátulja - főleg a hátsó ablak vonalában - egy Wartburg 312-es típusú autóra hasonlít. Ha az interneten keresgetünk egy kicsit az autóról, több példánynak is láthatjuk - a mára már sokak által ismert - a motorháztetején a Trabant jelet. A modellautón egy nagy "H" betűt láthatunk, ami pontosan "Horch"-ot jelent. A sárvédőkön oldalt, pedig két szép "Sachsenring" felirat található. Aminek még különösen örültem, hogy a rendszáma, egy oldtimer rendszám. :) Itt van még egy pár kép az autóról:

                

 

ioiuo

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2011-03-30
 
Reklám

http://www.mtuning.hu

A motoroptimalizálás fontos és jelentős hatása a teljesítmény és a nyomaték növekedése személy,- teherautó és mezőgazdasági gépeknél egyaránt mérhető!
 
 
SMS-hirdetőfal
 
FESTÉSSEL kapcsolatos kérdések ---> Elérhetőség:

E-mail: carpolish@freemail.hu

h

Mobil: 0630/95-49-033

 
Linkgyüjtő & cserék
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?